2009-10-20 Tisdag

Halleluja tänker jag börja mitt inlägg med i dag. Halleluja för att jag har migrän! Halleluja för att jag har fått diagnosen migrän bekräftad för mig! Nu tror ni säkert att jag är en hypokondriker som gör allt för att folk ska tycka synd om mig, men icke. Så är inte fallet. Fallet är nämligen så att jag för en tid sedan uppsökte vårdcentralen för att få bukt med min huvudvärk jag har haft regelbundet sedan jag var elva år gammal.

Allt började med en massa huvudvärk, en massa massa huvudvärk. Jag fick åka till barnmottagningen där de undersökte mig åtskilliga gånger och babbalde om hypofysen och att jag var för lång, ett frekshow helt enkelt. Sen röntgade de min lilla ärthjärna. Ett samtal senare om att allting såg normalt ut (hm) så hörde jag aldrig ifrån dem igen. Sedan nio år har jag haft den där huvudvärken och nu på senare tid har den bara blivit värre. Så jag bestämde mig för att ge vårdcentralen en chans, där de snabb konstaterade att det inte kan vara migrän för jag har inget synbortfall eller skimmer för ögonen under själva "attacken". Jag blir remiterad till en neurolog, får vänta hela sommaren och halva hösten. Mycket har gått igenom mina tankar under den här tiden. Om jag inte har migrän, vad är det då? Människans rädsla för något den inte känner till är fruktansvärd. Men i dag fick jag träffa honom. I vita kläder, som en sann hjälte skakade vi hand och gick in på hans kontor. Han ställde många många frågor och jag svarade så gott jag kunde samtidigt som jag var livrädd för att han inte skulle tro mig, eller för att jag skulle få ta en massa prover och få vänta ännu längre. Jag var inte ens där innen en halvtimme. Efter cirka en kvart sa han det rakt ut. Det du beskriver låter som migrän. Glädjens dag! Dum som jag är börjar jag ifrågasätta hans kollegor på vårdcentralen, varpå han suckar och säger att vanligtvis har man inte några skimmer eller synbortfall när man har migrän. Det har bara blivit förknippat med det på något konstigt sätt. Nu ska jag få starkare grejer som hjälper istället för att springa och lägga pengar på dyra receptfria mediciner som eeze eller det där nässprayet som ändå inte fungerar.

Nej usch. Nu måste jag städa. Tänkte jag skulle ha lägenheten skimrande ren innan mannen kommer hem.

Tack och hej.
Schas.

Kommentarer
Postat av: Emma

wow, äntligen ^^ hoppas jag aldrig behöver vården i sverige, alltså.

2009-10-20 @ 16:20:26
URL: http://aboutemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0