2009-10-31 Lördag

Fan vad allt kan kännas bra ibland. När man umgås hela dagen med hunden och mannen och övrig trevligt sällskap efter en hård arbetsvecka. Började först med en sån riktig fetefrukost hos Nicolina. Frallor, ägg, härligt pålägg och lite kaffe. Härligt! Sen vidare till Ginger där vi blev bjudna på kladdkaka. Sen släppte vi ut hundarna och lät dem busa och ha sig. Nova lärde sig att dra i den där lilla läderbiten som händer i ett snöre, som i sig hänger i ett träd. Hon tyckte det var skitkul så en sådan blir det att införskaffa sig snarast. Hundarna lekte och det var riktigt fint väder, dock väldigt kallt och jag börjar känna att jag måste investera i ett par riktiga vinterskor. Det här året kommer nog inte mina favoriter conversen räcka. Får nog bli ett par flaschiga läderskor med lite foder och spetsiga tår. Jag gillar när de är spetsiga där fram haha. Många gör det inte, men vad bryr jag mig om det. Häxskor säger Gingorita, stil säger jag. Haha.

Nu när jag tänker tillbaka på dagen blir jag helt glad haha. Hundarna var så fina i dag och när vi lämnade grönsberg-madhouse somnade Nova av utmattning i baksätet. Det bar av mot mina päron där vi kollade in det nya stallet. Det börjar bli riktigt fint nu. Polacker kan vara bra att ha ibland ;). Blev bjudna på god spaghetti och köttfärssås där. Sen insåg jag att jag faktiskt skulle upp tidigt i morgon så började stressa hemåt lite smått. Så nu sitter jag här och är inte längre alls nervös inför morgondagen. Ska vara själv på Ljungsätra i morgon hela dagen men det ska nog gå bra. Det är ju precis samma som på vardagarna bara att man är själv. Lite tråkigt kanske men jag får väl köpa med mig en tidning eller nåt. Haha. Hoppas att det inte kommer för många och äter i baren bara eftersom det är portergryta. För då får jag nog jobba över lite om jag ska hinna med att få vagnarna klara innan chauffören kommer. Men men. På Ljungsätra är det max 25 personer som äter på vardagar så blir nog inte alls många i morgon, fast efter mina erfarenheter så brukar pensionärer vara rätt noga med sin söndagsmiddag haha.

Nehe. Nu blir det att vara lite social med den lilla familjen haha. Nova har för övrigt varit jätteduktig i veckan och varit hemma själv när vi har jobbat. Lilla gangstern håller på att bli stor haha.

Schas.


Nova-Lee


La familia



Koncentrerad man :)


Rovdjuret fäller sitt byte ;) haha


Turturduvorna


Först fattade hon inte vad den hängde där för, men sen när de stora
pojkarna visade hur man gör blev hon som besatt haha
.


Gangstern


Gänget :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, jupps, och det gick bra. Inga barn som fick nåt anfall eller liknande :P Dock var det jävligt kallt att stå mellan frysdiskarna, och har fått träningsvärk av att stå upp i åtta timmar i streck :P

2009-11-01 @ 14:10:53
URL: http://aboutemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0