2009-09-07 Måndag

Ok! Nu är jag äntligen igång med min tredje och förhoppningsvis sista blogg. Haha. Ska försöka vara lite mer aktiv på den här bloggen än vad jag har varit på mina tidigare bloggar.  Önska mig lycka till haha.
Och för att på ett så fint sätt som möjligt glida in i bloggvärlden utan att verka vara en gröngöling kan jag börja med att summera dagen.
I dag jobbade jag på Astradskolan. Första gången, har bara varit på Brunnsgården tidigare. Lite mer nervöst och stressigare. Lite mer med drygt 600 elever som ska äta, än knappt 100 pensionärer. Går lite snabbare också. Dessutom åt jag ingen fruktost innan så huvudet var ganska tungt när det var dags för lunch. Haha. Efter den här arbetsdagen så kom kära mannen och hämtade mig och när jag kom hem var det bara att börja baka en massa muffins och göra lite kanellatte. Misslyckad latte kan man ju  säga. Smaka lite väl kryddigt av kardemumma haha. Ok. Nu låter det som om jag är värsta hemmafrun som gillar att baka och lagta mat och städa och hålla på. Men den enda anledningen till detta ståhej var faktiskt att jag var lite sugen och att Bengan skulle komma på besök. Hon fixade min blogg också. Tack tack! :D Så nu har jag en fin bakgrund.
Sådär ja, nu var dagen summerad. Vad kan man annars skriva? Jo, för ni som känner mig så kan jag säga att Nova växer så det knakar. Hon har gått upp tre kilo på två tre veckor nu. Det är ganska mycket. I alla fall för oss som bär henne ner för trappan varje gån hon ska ut haha. Ahhhhhhhh, Gordon Ramsey är med i Tinas cookalong. Upptäckte jag nu. Bengan satt här innan när programmet började och både hon jag och Tyson drog en djup suck och bytte kanal när man hörde hennes, "väääääääälkoooooooommmmen" och nu, när man zappar förbi kanalen, i dess slutskede dessutom så vem annars än Gordon sitter där? Ah, de högre makterna jiddrar med mig. Ska ta reda på när reprisen sänds.
Jaha, för att inte verka så tv-galen, så vad händer annars i mitt liv? Ja, inte ett jävla skit! Söker jobb och bara äter en massa hela dagarna. Jobbar när det behövs. Inte mycket alls, så ni får gärna lyysa med er närvaro nu i dessa tuffa tider. Haha.
Jaha, nu är det väl dags för att rasta hunden, sen en gammal dusch och sen sängen. Kanske skulle jobba i morgon med om hon jag vikarierade för fortfarande var sjuk. Tack och hej så länge så ska vi se hur länge mitt bloggande håller haha.
Schas.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, varsågod :P Lovar att jag ska titta in på bloggen och se till att du håller den igång, haha.

2009-09-07 @ 21:10:19
URL: http://aboutemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0