2009-09-08 Tisdag

Hej hopp!
Har jobbat i dag igen på Astradskolan. Nu kan jag officiellt kalla mig själv mattant eftersom jag fick vara i serveringen i dag. Lite stressigt måste jag säga. Man har alltid underskattat mattanterna förut haha. Det är rätt tufft att hålla koll på när maten håller på att ta slut samtidigt som man ska hålla rent och snyggt, leka polis, dvs. säga till om kepsar och dylikt, se till så att kidsen inte tar för mycket mat och så finns det ju de som vägrar följa regler (ok, jag var precis likadan när jag gick på högstadiet, men det hör inte hit)  och inte  väntar på sin lärare innan de går och äter, alltså blir det trafikstockning i hela matsalen haha. Men men. Alltid kul att göra något nytt och jag har ju faktiskt fått in en fot där nu om någon annan skulle bli sjuk i fortsättningen. Hehe.
Över till någonting helt annat. I morgon ska jag till arbetsförmedlingen, så i kväll blir det att plocka fram betyg och cv och personligt brev och anställningsintyg och grejer. Mindre roligt. Dessutom kommer jag innan jag går och lägger mig att be en aftonbön om att samma sak inte inträffar när jag är där som när Bengan är där. Visserligen har inte Ljungbydagarna varit dagen innan så risken är väl inte så stor att någon skulle komma dit bakfull och spy ner hela konferensrummet haha. Men men. Tror inte det där mötet kommer ge mig speciellt mycket, men men. Bäst att gå dit ändå. Haha.
I kväll är det ju säsongsstart av Idol, så jag sitter naturligtvis bänkad. Ska göra en bananpaj att sitta och knapra på samtidigt haha. Nu gör mannen en massa mat, pasta och pastasås. Göttans, så det är det och att tävtta en massa som står på listan tills Idol börjar.
Schas.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, vem kunde tro att du skulle bli mattant ^^ på tal om paj så bakade jag en citronpaj idag. Och nu är det officiellt - jag kan inte baka. Så jävla sur och äcklig...

2009-09-09 @ 19:44:19
URL: http://aboutemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0