2009-09-14 Måndag

Jaha, då var det Måndag igen och jag hade turen att få lite till extra på Astrad. Var i  serveringen i dag igen. Visst, det är inte många timmar men det är i alla fall något. Ett bra tecken sen när man kanske får komma på en anställningsintervju att man inte bara sitter hemma och tycker livet är piss när man är arbetslös. Som så många andra gör. Jag känner inte till någon, men jag vet att det finns många. Annars har jag inte gjort så mycket. Tyson kom och hämtade mig och så åkte vi vidare till Brunnsgården för att jag skulle skriva mina tider och Helené kom ut och tittade på Nova en sväng. Kul att folk fortfarande tycker hon är söt och inte tänker på vilken ras hon är :) Sen syndade vi faktiskt i lite efter det. Tog med oss Nicolina och åkte till Mcdonalds och fikade lite. Hehe.

När vi kom hem blev det att läsa tidningen och slappa lite medan Tyson låg på soffan helt utsalgen och sov haha. Han har inte mått så bra i dag stackarn. Men men, jag är så osymptaisk så jag väckte honom och tvingade honom följa med mig och Nova ut en sväng. Vi drog till Kungshögsskolan och kastade lite boll på planen där. Det tyckte hon var kul, speciellt när hon hittade en två meter lång pinne/stock och började asa runt på den. Hon är så go vårt lilla barn haha. Sen gick vi hem och här sitter vi nu. Vet inte ännu vad som händer ikväll. Blir väl att glo på tv som vanligt och sen lägga sig. Haha. I morgon ska jag träffa Ginger på stan om jag inte ska jobba. Enda nackdelen med att inte ha ett riktigt fast jobb med fasta tider. Man blir uppringd tidigt på morgonen med kort varsel för att någon har blivit sjuk inom antingen äldrevården eller skolorna. Men men. Vad gör man inte?

Nu när jag sitter här och tänker på ett bra avslut på detta inlägget kommer jag att tänka på något som gör en lite frustrerad. I dag har jag sett två personer, killar, med viss bakgrund, jag säger inte att det alltid är så, men för det mesta är det dessa killar med den här bakgrunden (ni kan gissa själva) som köper sig en så kallad "kamphund" och då menar jag inte bara amstaff eller pitbull. Vilken som helst, bara det är en hund som har mycket muskler och som har ett dåligt rykte och  så går de runt med den lite då och då på stan med sånt där jälva halsband med piggar i som går in i huden om man drar bara för att se tuffa ut, hunden ska se farlig ut och så vidare. Man ser det direkt, oftast på ägarens gångstil och dess brutala sätt att handskas med hunden. Jag vet med min hästbakgrund att viss utrustning ska man ta det väldigt lugnt med och inte använda i onödan och då tänker jag främst på bett, jag anser att sådana här halsband är precis samma sak. Det behöver man nog inte vara Einstein för att räkna ut. Och det är så jävla synd rent ut sagt att dessa hundar alltid kommer ha samma dåliga rykte tack vare sådana här personer. Jag har själv en amstaff och jag ser henne som världens bästa hund, ok många ägare tänker så om sina hundar. Men, hon har inte hetsigare eller aggressivare humör än någon annan hund som blir uppfostrad med kärlek vs disciplin. Ta vilken terrier som helst som har ett hetsigt humör och gör den till kamphund. Det går om man vill. Jag kan till exempel upplysa om att yorkshire terriern, en i dag vanlig "tanthund" har ett förflutet som kamphund... Hur förklarar man det om man är trångsynt och tror att en pittbull eller amstaff har kampen i psyket och kan låsa käkarna och så vidare. Kan man inte lita på en pitbull/amstaff så kan man inte heller lita på en yorkshire terrier. Ta en hund som har ont och den är minst lika opålitlig i så fall. Här har vi ett till exempel. Hur många schäfrar är inte så sönderavlade att det skiljer en stor del höjdmässigt på bakdel och framdel. Höftledsfel leder till smärta = aggressivitet! Nu har jag nog avreagerat mig tillräckligt för i dag haha. Hoppas att dessa två personer jag såg i dag inte bor i Ljungby och att jag slipper se dem mer haha.
Schas.


Nova göttar i pappas knä :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0