2009-09-23 Onsdag

Nu har jag inte skrivit på alls länge. Jag vet, jag är dålig haha. I dag var jag i alla fall vikarie på Astrad. Var även där i går också. Kul att få lite jobb men tycker faktiskt att det börjar bli lite påfrestande nu. I går till exempel ringde Carina kvart i tio på förmiddagen. När jag går ut med Nova tidigt på morgonen brukar jag ligga vaken en stund i fall de ringer. Jag menar. Om man är sjuk ska man ju ringa direkt på morgonen och sjukskriva sig och därefter får kostchefen försöka hitta vikare. Därför tycker jag det är lite konstigt att de inte ringde förrän så sent, eftersom det var kokerskan som var sjuk också och hon börjar ju klockan åtta. Man planerar ju dagen liksom och när de ringer måste man ta det för om man säger nej för mycket så blir man borttagen från vikarielistan och det är ju inte så kul. Jaja, nog om det. Känns som om jag bara gnäller i den här bloggen haha. I dag kunde Jenny inte starta upp köket eftersom hon skulle till tandregleringen med sin dotter. Alltså fick jag komma dit först av alla i dag och starta upp. Kul att de litar så pass mycket på en och att man får lite nya utmaningar, men samtidigt ganska skärrande eftersom jag inte är utbildad eller någonting haha. Så i natt sov jag riktigt dåligt. Vaknade klockan fyra i morse och fick typ en panikattack. Började yra om att jag skulle skära fingrarna av mig eftersom Astrads salladsgrej är ANTIK och skitjobbig att ha att göra med och så är ju ingen där vid den tiden och kul att springa ut i korridoren till vaktis (som faktiskt är RIKTIGT trevligt, ros till honom haha) med blodiga och sönderslamsade fingrar haha. Jag vet att jag är nojjig men jag var faktiskt rädd på allvar haha. Men men. Som ni märker så måste mina fingrar fortfarande vara intakta eftersom jag sitter här och skriver haha. Det gick faktiskt riktigt bra! Jag känner mig nöjd med dagen trots att det blev stressigt sen i disken eftersom fisken tog slut. Jippi. Haha.
Nu blir det idol och sen efterlyst och i morgon om det inte ringer i min lilla lur så ska jag ta en gammal promenad med Malm. Det behövs kan jag säga! Haha.
Tack för mig.
Schas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0