2010.04.16

Vilken härligt dag! Fint väder och så har jag gått och skrattat för mig själv hela dagen i dag. Och detta med anledning av en ny timvikarie på jobbet. Hon är norska och på fikan så började vi prata om alla dessa ord som svenskar säger sig vara norska. Typ guleböj, nu kommer jag inte ihåg vad det hette egentligen men det heter inte guleböj iaf. Sen började jag tänka på en massa andra ord som man har hört, till exempel Frøjdepinnepådrag me halk ska betyda kondom med glidmedel haha. Och pansartax - krokodil. Så nu när jag kom hem var jag ju bara tvungen att leta upp en massa andra "norska" ord. Vilket så klart har resulterat i tredubbel skrattanfall om inte mer. Märks det att det är helg och att jag är lite utarbetad eller? Haha. Länkar i alla fall till sidan jag just nu spottar och fräser på medan jag kippar efter luft haha.
http://123an.tjosan.se/norskordlista.html


Kommentarer
Postat av: Emma

Meh. Orättvist. Jag vill med ha en norsk på jobbet :/

2010-04-19 @ 20:10:22
URL: http://aboutemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0