2010.03.16 tisdag

Jag blir deprimerad över att min hjärna inte vill fungera som jag vill. Jag vill inte ha någon tråkig gammal blogg där jag skriver om vad jag gjort under dagen och liknande. Läser jag sånt på andras bloggar blir jag hysterisk. Det finns inget så tråkigt som att läsa om en vanlig svensson-dag. Men faktum är att jag är precis likadan själv. Det är inte det att jag har en jättetråkig vardag. Det händer roliga saker på mina dagar, sanna mina ord och det är säkert så för andra också men så fort man ska skriva ner det blir det ungefär som när man läser på inför ett prov. Man tappar koncentrationen! Vi människor är alldeles för egocentrerade för att bry oss om andras vardag. Förutom när det har hänt något dåligt. Då blir man nyfiken och man mår nog lite bättre för en sekund. Jag står för att jag är sån och inte en endaste själ kan komma och säga att de aldrig har känt en smutta glädje över någon annans olycka. Eller?

Åter till att min hjärna är ur funktion. Jag kan ofta komma på saker att skriva ner. Mina funderingar till exempel. I dag satt jag och tänkte på ögonbrynens funktion. Det kan knappast vara något sorts skydd eller nåt. Eller har vi dem för att vi annars skulle se störda ut? Jaja. Dessa funderingar kommer alltid upp när jag inte har datorn till hands. Som till exempel i duschen, precis innan jag somnar, i bilen på väg till jobbet, på jobbet. Ja, you name it. Men kommer man ihåg dem sen när man väl sitter vid datorn och skulle kunna skriva nåt som leder till en sjuhelvetes diskussion? Nej. ALDRIG! Förutom det där med ögonbrynen då. Så nu ska jag börja mitt nya bloggliv. Dagens ämne;

Ögonbryn
Vad är de egentligen till för? Efter lite efterforskningar, det vill säga google så har jag kommit fram till att ögonbrynen har precis samma funktion som ögonfransar. Eller ja. De är ögonfransarnas back up typ. De förhindrar att smuts och svett rinner in i ögonen. Borde det inte räcka med fransarna? Jag menar. Brynen sitter ju rätt långt upp ändå. Vad skulle de förhindra? Hm. Är kanske till för att förstärka ansiktsuttryck? Eller nä. Nu ger jag upp. Detta blev precis lika tråkigt som svensson-vardagar...

Schas.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, jag tyckte ögonbrynsgrejen var intressant. (Fast självklart så visste jag redan det, finns det något jag inte vet, liksom?) Men att jag tycker det var intressant kanske inte säger så mkt, haha.

2010-03-24 @ 20:33:47
URL: http://aboutemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0