2010.11.23

Tjo hej!
Det är snökaos i Småland. Det är alltid likadant här nere när första snön kommer.. Gubbarna som sköter skottningen här sitter och spelar kort tills någon kör av vägen. Så är det bara och det kommer nog alltid att vara så.
Snön har inte varit så hemsk för min del de senaste dagarna. Det har varit tung blötsnö, men inte kallt. Jag har klarat mig riktigt bra i en tjock jacka och vattentäta kängor men idag började kylan komma på och blåsten. Känns som om det är dags att isolera sig inomhus till någon gång i mitten av april haha. Men nej. Jag skulle ju prompt skaffa hundar och dom måste ju ut så klart.

Och på tal om dom små liven. Båda två har fram till i går varit tvättäkta stadshundar som inte tycker om att gå ut i regn, blåst, rusk och slask. Alltså har turerna varit ganska bekväma för mig eftersom dom tryckt ur sig det dom haft och sen velat in. Men, den förbannade snön ändrade på allt. Dom älskar den! Jag står och tittar på och fryser medan Nova ger Bull däng för att han är och gräver i hennes snöhög och vice versa. Och vad dom leker och aldrig förr har mina händer varit så nariga efter snöbollskastande som dom är nu. Det är svårt att undvika blicken på en hund som en gång fått en snöboll kastad åt sig för den vill bara ha mer.

Tänkte jag skulle kasta in en bild på en av dagens kortare promenader när dom fick springa av sig på baksidan bara. Bilden är tagen i skymning och med händer som är för kalla för att ändra inställningar och så vidare så jag vill inte höra några klagomål haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0